اخبار کربلا،چهل روز گذشت.....


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب ما خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه دانلود ستار و آدرس downloadstar.loxblog.com   لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. (توجه: لینکهای تبلیغاتی ثبت نخاهد شد. برای درج لینک تبلیغاتی در بخش تبلیغات متنی با مدیر سایت تماس بگیرید.)








آمار مطالب

:: کل مطالب : 177
:: کل نظرات : 8

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 302
:: باردید دیروز : 231
:: بازدید هفته : 596
:: بازدید ماه : 533
:: بازدید سال : 2807
:: بازدید کلی : 622284

RSS

Powered By
loxblog.Com

تبلیغات
اخبار کربلا،چهل روز گذشت.....
جمعه 21 آذر 1393 ساعت 22:43 | بازدید : 299 | نوشته ‌شده به دست گروه دانلود ستار | ( نظرات )

سلام دوستان...امشب شب چهلم شهدای کربلاست...امشب شبیست ک زینب کبری باز ب برادر میرسه....اما چقد متفاوت از اون سریه....زینب قامتش خم شده پیر شده....دگ رقیه نیست دگ اصغر نیست......اسلام علیک یا اباعبد الله الحسین......جدیدترین خبرها رو در مورد کربلا رو در مطلب زیر بخونید و آگاه بشید......

 

 

 

کربلا طی روزهای گذشته شاهد حضور میلیون‌ها زائر برای شرکت در مراسم اربعین بوده است.

 

این در حالی است که تهدید امنیتی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اما نه تنها مانعی برای حضور نبوده، بلکه اشتیاق زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را دو چندان کرده است.

 

۱۹میلیون زائر اربعین حسینی وارد کربلا شده‌اند

 

جمال‌الدین الشهرستانی مسئول روابط عمومی آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: تعداد زائران عراقی، عربی و خارجی که وارد کربلا شده‌اند، تا به این ساعت به 19میلیون نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد زوار حسینی به بیش از 20 میلیون نفر برسد.

 

وی افزود: تعداد زائران عراقی که به کربلا وارد شده‌اند 17 میلیون نفر زائر و زائره است و تعداد زائران عربی و خارجی به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

 

مسئول روابط عمومی آستان مقدس امام حسین(ع) بیان کرد: تعداد زائران ایرانی تا ظهر امروز بیش از یک‌میلیون و 650 هزار نفر بوده است.

 

به‌گفته وی زائران خارجی و عربی از 50 ملیت در قاره‌های مختلف آسیا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و استرالیا به کربلا مشرف شده‌اند.

 

چتر پدافندی برای تامین امنیت زائرین اربعین حسینی

 

امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، گفت: وظیفه ذاتی قرارگاه پدافند هوایی ایجاب می‌کند تا در تجمعات پرشور مردم از جمله راهپیمایی‌ها، مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، نمازهای جمعه و مراسم اربعین حسینی(ع) حضوری قاطع و مقتدرانه داشته باشد و چتر پدافندی برای تامین امنیت این مراسم گسترده می‌شود.

 

امیر الهامی اظهار داشت: تامین امنیت آسمان مناطق غربی و مرزهای خروجی کشور به عراق به عهده قرارگاه پدافند هوایی است و رصد مرزهای هوایی تا کیلومترها خارج از مرزهای کشور برای حفظ امنیت زائران انجام می‌شود.

 

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی تاکید کرد: استفاده از شبکه دیده‌بانی بصری، رصد مداوم رادارهای ثابت و تاکتیکی، به کارگیری سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و تشکیل کارگروه ویژه شبانه‌روزی در مرکز عملیات پدافند هوایی و تامین امنیت پروازها و خصوصا تسهیل در کریدورهای پروازی منتهی به نجف اشرف از جمله اقدامات ویژه پدافند هوایی ارتش برای مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) است.

 

خنثی‌سازی طرح تروریستی علیه زائران اربعین حسینی(ع)

 

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی اطلاعات نظامی وابسته به عملیات فرات مرکزی امروز 16 سکوی شلیک موشک را پشت تپه‌های نزدیک به کربلا کشف و ضبط کردند. در این بیانیه آمده است: این موشک‌ها آماده هدف قرار دادن زائران امام حسین(ع) در کربلا بودند.

 

یادآور می‌شود سرلشگر قیس خلف فرمانده عملیات فرات مرکزی قبلاً اعلام کرده بود: در نیمه‌شب گذشته چند راکت از مرزهای استان کربلا در غرب و 40 کیلومتری و دورتر از آن شلیک شد که به مناطق غربی استان اصابت کرد و به شهر نرسید. یکی از موشک‌های شلیک شده به یک منزل اصابت کرد که بر اثر آن یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. این موشک‌ها سبب وارد شدن خسارات زیاد نشده‌اند و به مرکز شهر و زائران نرسیده است بلکه خارج از شهر بوده است اما برخی رسانه‌ها در این باره بزرگ نمایی کردند. مناطق صحرایی دوردست برای هدف قرار دادن آسان هستند. این اقدامات نتوانست به اهداف خود برسد و موشک‌پرانی از راه دور در واقع تلاشی برای متشنج کردن اوضاع بود. نیروهای امنیتی انتظار هر اقدامی را از دشمن لئیم دارند.

 

از سوی دیگر منابع وابسته به فرماندهی عملیات دجله از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر بر اثر اصابت خمپاره به شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

 

بازداشت عامل انتحاری در جنوب بغداد

 

در روستای ام‌العبید در منطقه نهروان در جنوب بغداد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراقی موفق به بازداشت فردی که کمربند انتحاری و بمب برای حمله به زائران اربعین در اختیار داشت، شدند.

 

تأکید مجدد بر امنیت سامراء

 

در همین حال شورای استان صلاح‌الدین از امن بودن اطراف سامراء و نبودن نگرانی در این زمینه خبر داد. خالد الخزرجی عضو کمیته امنیتی این استان گفت: نیروهای امنیتی و مردمی خطر را از سامراء دور کرده‌اند و اطراف سامرا کاملاً امن است و جای هیچ نگرانی نیست.

 

این در حالی است که منابع وابسته به شورای استان صلاح‌الدین از آزاد سازی روستای الجمهوریه در شمال شرق الدجیل و هلاکت پنج تروریست و تسلط نیروهای امنیتی بر مناطق مکیشیفه در شمال صلاح‌الدین و المعتصم در جنوب شرق سامراء و پاک‌سازی جاده سامراء به تکریت در روزهای گذشته خبر داده بودند.

 

«حضور میلیونی»؛ پیامی که داعش و حامیانش باید آن را دریافت کند

 

سیدعمار حکیم دبیر کل مجلس اعلای اسلامی عراق، به هنگام بازدید از دسته‌های عزاداری در کربلا، به خبرنگاران گفت: «حضور میلیونی زیارت کنندگان اربعین، پیام سیاسی روشنی به داعش دارد؛ دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) همیشه آماده هستند و حضور دارند.»

 

عراق، شیعه و سنی زیر پرچم امام حسین(ع)


شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد هیئت بلند پایه از سران قبایل (سنی) استان های صلاح الدین، نینوا، الانبار و بغداد برای خنثی کردن توطئه تفرقه افکنان داعش درعراق و شرکت درزیارت اربعین وارد کربلا شد.


سرلشکر مارد عبدالحسین مدیر امورعشایر وزارت کشور عراق دراین باره گفت: امروز سران قبایل استان های صلاح الدین، الانبار، دیاله، کرکوک، موصل و اطرف بغداد برای اعلام همبستگی ملی و از بین بردن تفرقه مذهبی به کربلا آمدند.

 

وی افزود: همه قبایل عراق زیر پرچم امام حسین (ع) متحد خواهند شد.

یکی از سران قبایل عراق در این باره گفت: سران قبایل عراق همه اقدامات تروریستی عناصر داعش را محکوم می کنند، ما در کنار همه استان ها عراق علیه ترویست ها می جنگیم.

 

وی در ادامه گفـت: پیام ما به داعش این است که عراق تجزیه ناپذیر و وطن همه عراقی ها است.

حیدر الاعرجی یکی از سران قبایل استان نینوا گفت: حضور همه سران قبایل استان های به اصطلاح ناآرام در زیارت اربعین بیانگر وحدت عراق و پایبند بودن مردم این کشور به مراجع دینی به بویژه آیت الله سیستانی است.

وی افزود: حضور زائران عراقی و همه زائران از دیگر کشورهای جهان نشان دهنده وحدت ملت عراق است.

همچنین یکی دیگر از سران قبایل عراق در این باره گفت: واقعیت این است که اگر اسلام را به عنوان تعالیم حیاتبخش مسلمانان قلمداد کنیم باید بگویم که انقلاب امام حسین (ع) تکمیل کننده این تعالیم است.

وی افزود: برابری و برادری در میان یاران امام حسین (ع) بوضوح دیده می شد.

 

تمجید از طرح شهرداری تهران در اعزام 2000 داوطلب برای تمیز کردن شهر کربلا

 

از سوی دیگر عبدالکریم یونس الانصاری وزیر شهرداری و مشاغل عمومی عراق اعلام کرد: 1400 خودرو به طور مداوم به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می کنند.

 

وی تاکید کرد: تعداد کارکنان خدماتی به 9600 نفر می رسد.کمیته عالی پیگیری خدمات به زائران در کربلا تحرک زائران را رصد می کند و هر کمبودی را برطرف می کند.

 

وزیر امور شهرداری ها و مشاغل عمومی عراق بیان کرد: تعداد زائران به نوزده میلیون نفر رسیده و این تعداد رو به افزایش است که این تلاش مضاعف و میدانی را با توجه به حجم زائران طلب می کند.

 

وی از طرح شهرداری تهران در اعزام 2000 داوطلب برای تمیز کردن شهر مقدس کربلا در راستای توافق امضا شده، تمجید کرد.





:: موضوعات مرتبط: مطالب نویسنده , ,
:: برچسب‌ها: اخبار،کربلا،اربعین،چهل روز گذشت،زینب کبری،دیدار،رقیه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: